Skip to content

A Day on War

December 5, 2012

Israeli ambassadors in Europe are victims reproved by decision to extend the construction beyond the Green Line • A blatant Israeli official said: Europeans understand that Israel had no choice • An aide to Abbas adviser surprised contradicted “Israel is pushing and forcing us to go to the ICC.” Given the aggressive Israeli settlement of Maale Adumim foreign governments demanded Israeli building and reported to be a serious injury to the two-state solution. | Officials in Jerusalem not overeacted by the European diplomatic attack by Israel’s decision to authorize the construction of 3,000 new homes in Judea and Samaria. 
After Israeli ambassadors were reprimanded in London and Paris, the Israeli prime minister, Benjamin Netanyahu said Monday that Europe’s objections would not stop the construction plans, and that those who had expressed opposition should have considered the consequences before allowing the Palestinian president, Mahmoud Abbas, was to embarrass Israel at the United Nations. 
Cabinet Secretary Zvi Hauser said Tuesday that the announcement of Israel’s settlement expansion came in response to attempts by the Palestinians to statehood in the United Nations unilaterally./ووبخ sraeli ضحايا سفراء في أوروبا من قبل قرار تمديد البناء وراء الخط الأخضر • وقال مسؤول إسرائيلي صارخ: الأوروبيين أن يدركوا أن إسرائيل ليس لديها خيار • مساعد لعباس يتناقض مع مستشار فاجأ “إسرائيل تسعى وتجبرنا على تذهب إلى المحكمة الجنائية الدولية. ” بالنظر إلى تسوية العدوانية معاليه أدوميم الإسرائيلية طالبت إسرائيل بناء الحكومات الأجنبية والإبلاغ عنها لتكون إصابة خطيرة إلى حل الدولتين. |. مسؤولون في القدس لا من الهجوم الدبلوماسي الأوروبي قرار إسرائيل الموافقة على البناء من 3،000 وحدة سكنية جديدة في يهودا والسامرة 
وبعد توبيخ السفراء الإسرائيليين في لندن وباريس، ورئيس الوزراء الإسرائيلي، قال بنيامين نتنياهو الاثنين ان اعتراضات أوروبا من شأنه أن لا وقف خطط البناء، وأن أولئك الذين أعربوا عن المعارضة وإذا فكرت مليا في العواقب قبل السماح للرئيس الفلسطيني، محمود عباس، كان لإحراج إسرائيل في الأمم المتحدة. 
وقال أمين مجلس الوزراء تسفي هاوزر الثلاثاء ان الاعلان عن توسيع المستوطنات الإسرائيلية جاءت ردا على محاولات الفلسطينيين لاقامة دولة فلسطينية في الأمم المتحدة من جانب واحد./Image

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: